ابزار وبمستر

تاريخ : چهارشنبه 25 مرداد1391 | 16:25 | نویسنده : مهدی
فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار

آموزش بین المللی رالی و سرعت با حضور مدرسین جهانی برگزار مینماید.

 

آموزش رالی و سرعت توسط مدرسین بین المللی

 

آموزش رالی و سرعت توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند:

 

۰۲۱۸۸۲۰۳۹۱۱


برچسب‌ها: آموزش رالی, آموزش سرعت, آموزش اتومبیلرانی

تاريخ : دوشنبه 1 خرداد1391 | 22:37 | نویسنده : مهدی

بیش فرمانی (OVER STEER)

لغزش یا سُر خوردن چرخ های عقب را بیش فرمانی یا اوراستیر می گویند و به از دست دادن کنترل یا دور خود چرخیدن نیز معروف است که میتواند به چپ یا راست باشد. در این موقعیت چسبندگی چرخ های جلوی اتومبیل را در اختیار دارید ولی چرخ های عقب چسبندگی خود را از دست میدهند و به سمت خارج پیچ سر میخورند. بیش فرمانی شعاع پیچ را کاهش میدهد.









برچسب‌ها: بیش فرمانی, OVER STEER, سُر خوردن چرخ های عقب

بعد از مدت ها فدراسیون تصمیم به برگزاری دوره های تخصصی رانندگی گرفته است. این دوره ها به صورت 6 ساعت تئوری و دوازده ساعت عملی برگزار خواهد شد که ماشین جهت تمرین توسط فدراسیون ارائه خواهد گردید. به متن کامل اطلاعیه توجه نمایید:

قابل توجه علاقمندان به آموزش رانندگی مهارتی


فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به منظور ارتقا سطح مهارتی دارندگان گواهینامه پایه دو در نظر دارد ، یک دوره کلاس آموزش رانندگی مخصوص ( خانم ها و آقایان ) برگزار نماید.
علاقمندان به شرکت در این کلاسها می توانند جهت ثبت نام به پیست اتومبیلرانی واقع در ضلع غربی استادیوم آزادی مراجعه و یا با شماره تلفن 44739061و 88203910 تماس حاصل فرمایند .
مدت دوره :
سه روز شامل 2 ساعت تئوری و 4 ساعت عملی می باشد.
مدارک مورد نیاز :
کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
دو قطعه عکس
ارائه اصل گواهینامه پایه دو
ارائه فیش بانکی به مبلغ 5/000/000 ریال به شماره حساب 0105744195001 سیبا نزد بانک ملی بنام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ج.ا.ا
شرکت کنندگان پس از قبولی در دوره آموزشی ضمن اهدا گواهینامه دوره مهارتی ، اجازه شرکت در مسابقات ریس در رده اختصاصی داده خواهد شد .

منبع: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ج.ا.ا



تاريخ : جمعه 5 آذر1389 | 12:31 | نویسنده : مهدی

پیست های کوتاه

هر پیستی که در فضای باز باشد و طول آن کمتر از 1500 متر باشد. میانگین طول و درازای  پیست های مهم مسابقه کارتینگ در حدود 1100 متر تا 1200 متر با عرض 7 تا 9 متر می باشد. به طور معمول پیست هایی که برای مسابقات کارتینگ طراحی شده اند دارای پیچ های چپ و راست می باشند که شباهت به مسیرهای رفت و برگشتی جاده ای دارند. هم کارت های دارای گیربکس و بدون گیبکس می توانند در این نوع پیست ها به مسابقات سرعت بپردازند.

پیست های بلند

پیست های بلند برای پیست های فضای باز تعریف شده اند که بیش از 1500 متر طول داشته باشند. این نوع پیست ها به طور اختصاصی  برای مسابقات موتور ریس (سرعت) و کارت های دارای گیربکس استفاده می شوند و کارت های بدون گیربکس نمی توانند در این پیست ها به دلیل سرعت بالای مورد نیاز به مسابقه بپردازند. در مسابقاتی که س و- پ ر کارت ها به مسابقه می پردازند گاهی به سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا می کنند.

سو-پر کارت (Superkart)  : به کارت های گفته می شود که حداقا 250 سی سی حجم موتور داشته باشند و از گیربکس بهره مند هستند. این کارت ها درای سریعترین شاخه بندی در مسابقات کارت می باشند که در پیست های اتومبیل رانی به طور معمول لپ (دور) Lap   را از پیشرفته ترین و گرانترین ماشین های مسابقه به پایان می رسانند. در بعضی از کلاس و دسته بندی مسابقات انگلیس و استرالیا کارت های که گیربکس دار هستند و 125 سی سی حجم موتر نیز دارند در این دسته جای می گیرند.(در پستی مستقل به معرفی کامل مشخصات این نوع کارت ها خواهم پرداخت)

پیست های در فضای بسته

این نوع پیست ها معمولا برای مسابقات غیر رسمی و مهم در فضای بسته بکار می روند که در بعضی موارد با ترکیبی از بخش کوتاهی فضای باز به آن به جذابیت آن افزوده می شود. در این نوع پیست ها معمولا از کارت های مخصوص به آن یا کارت های کوچک که حجمی بین 22.5 سی سی تا 85 سی سی دارند، استفاده می شود که از لحاظ اقتصادی از کارت های تمام سرعت اقتصادی می باشد. در اروپا پیست ها فضای بسته معمولا برای آموزش استفاده می شود که البته برای تمرین مسابقات نیز از آن ها استفاده می شود. این پیست ها چون از اهمیت خاصی برخوردار نمی باشد استاندارد خاصی در زمینه طراحی پیچ ها و مسافت و فاصله خطی هر دور مطرح نمی باشد.



تاريخ : دوشنبه 1 آذر1389 | 14:34 | نویسنده : مهدی

خطي است  كه يك راننده بايد هميشه در پيست طي كند تا بهترين راندمان و زمان را بدست بياورد .

انواع پيچ:   كه به شكل حروف L , S , U مي باشند.

اگر اتومبيل شما معمولي است و لاستيك هاي آن نيز معمولي بود بايد باد آنها 30 تا 35 درجه باشد يعني حدود 10 درجه بيشتر از بادي كه كارخانه سازنده در نظر گرفته است. اگر باد لاستيك اندازه نباشد ، خودرو سر خواهد خورد .

پيچ را ميتوان به 3 قسمت تقسيم كرد : ورودي ،  APEX ( سر حد پيچ ) ، خروجي ورودي بسيار مهم است چون بقيه پيچ را به شما ديكته مي كند. همچنين فاكتوري است براي خروج سريع و شروع زودتر براي مسير مستقيم بعدي . ورودي پيچ مجموعه اي است از ترمز ، كلاچ گرفتن ، گاز و ترمز با يك پا و دنده معكوس

ادامه دارد......

 

 



تاريخ : یکشنبه 30 آبان1389 | 14:27 | نویسنده : مهدی

رانندگی تدافعی یعنی چه؟ یعنی پیوسته خیال کنید خطری در راه شما کمین کرده است

اصل رانندگی تدافعی را می توان در عبارت کوتاهی به اینصورت خلاصه کرد : شما برای پنج گروه رانندگی می کنید :

گروه اول : خودروهای مقابل شما می باشند. گروه دوم  : خودرهای سمت چپ ،گروه سوم : خودروهای سمت راست ، گروه چهارم : خودروهای پشت سر و گروه پنجم برای خودتان که بایستی تمام پیشگیری های منطقی را برای جلوگیری از سوانح و نصادفات رانندگی چه از جانب خودتان و چه دیگران رعایت کنید.

راننده ای که تدافعی رانندگی کند بایستی کلیه حرکتهای خودرو های اطراف یعنی سازه های فنی در حال حرکت را مد نظر داشته باشد.راننده ای که تدافعی رانندگی               می کندبایستی به کلیه سازه های فنی ثابت یعنی تابلوها ،علائم ، پلها ، جوی و جدول ، خط کشی و در تقاطع و و خصوصا مبلمان شهری یعنی کلیه سازه های نصب شده توجه ویژه ای داشته باشد و محل عبور و مرور عابرین پیاده و تجمع آنان را به دقت مد نظر قرار دهد.

در زمان رسیدن به چهارراه ، با احتیاط لازم از چراغ سبز عبور نمائید و بدانید که جهت  امدادرسانی بسیاری از ارگانها از قبیل پلیس ، اورژانس ، آتش نشانی و.... از چراغ قرمز عبور می کنند.

برای برخی از حوادث دو مقصر و یا چند مقصر وجود دارند ولی برخی از تصادفات دارای دو مقصر می باشند. یکی مقصر قانونی و دیگری مقصر وجدانی



تاريخ : پنجشنبه 20 آبان1389 | 14:26 | نویسنده : مهدی

خودرو هایی بایستی به بزرگراه وارد شوند که از نظر فنی تایید شده باشند.این خودروها مطمئنا از لاستیکهای مناسب جهت سرعت بالای 100 km بهره مند هستند.اما به هر دلیل که راننده قصد دارد بطور ناگهانی در بزرگراه توقف نماید بایستی از ترمزگیری و یا پیچیدن به سمت راست یا چپ جدا پرهیز نماید.

بدلیل سرعت بالای کلیه خودروها در بزرگراه ، این حرکت باعث بروز اتفاقات جبران ناپذیری برای خود و دیگر خودروهای در حال حرکت می باشد. در این شرایط پس از تصمیم گیری به توقف آنی خصوصا زمان احساس ترکیدن لاستیک و یا بازی چرخها ، ابتدا فرمان را محکم در حالت ساعت 9 و 3 گرفته و پا را از روی پدال گاز برداشته و چراغهای راهنما(فلاشر) و چراغهای جلو را روشن نمایید تا سرعت خودرو در حالت طبیعی کاسته شود. وضعیت ترافیک اطراف را خصوصا پشت سر و سمت راست را به خوبی بررسی نمایید و به آرامی تا سر حد امکان خودرو را به نقطه امنی دور از جاده هدایت نمایید و به آرامی ترمز گیری کنید.

پس از توقف  همچنان چراغها و راهنما را روشن نگه دارید. به آرامی از خودرو پیاده شده و مثلث احتیاط را در فاصله حدود 40 یا 50 متری کنار نصب نمایید یا یکی از سرنشینان خودرو  در این فاصله با دادن علامت احتیاط ، رانندگان دیگر را متوجه توقف خودرو نماید. در اینصورت شما می توانید به رفع اشکال خودرو اقدام نموده و یا درخواست کمک نمایید .کلیه سرنشینان خودرو را به نقطه ای دور از خودرو هدایت نمایید .



تاريخ : دوشنبه 10 آبان1389 | 14:25 | نویسنده : مهدی

هنگامی که خودرو شما در سطوح مختلف لغزنده قرار می گیرد ابتدا سریعا پای خود را از روی پدال گاز برداشته ، خونسردی خود را کاملا حفظ نموده  و سپس نقطه بهتر از مسیر را در نظر گرفته و آهسته اتومبیل خود را به آن سمت هدایت نمایید. سعی کنید در مسیر مستقیم حرکت کنید و از چپ و راست رفتن و بازی با فرمان جدا پرهیز نمایید. در این لحظه ترمز گیری خطرناک ترین عامل انحراف می باشد. به نقطه مورد نظر چشم دوخته و آهسته به طرف مسیر خود حرکت کنید.

انتخاب شرایط و مسیر بهتر ، به مراتب بهتر از ترمز کردن می باشد. ترمز گیری و گاز دادن هنگامی که خودرو در مسیر به پهلو قرار گرفته از مباحث چرخش عمدی و حرفه ای تلقی می شود.

ابتدا و انتهای بارش باران ،سطح آسفالت لغزنده می باشد. بعد از برف و یخبندان وخشک شدن مسیر خصوصا زمانی که هنوز در کناره های مسیر برف مشاهده  می گردد و قسمتهایی از مسیر خصوصا داخل پیچها بدلیل سایه بودن و آفتاب نخوردن و یا آب شدن تدریجی برفهای کناره مسیر ،داخل پیچها لغزنده بوده و بایستی بلافاصله از سرعت خودرو کم نمود .



مصاحبه اختصاصي و صميمانه با آقاي جبيني رئيس كميته رالي فدراسيون موتور سواري و اتومبيلراني در ارتباط با مسابقات رالي قهرماني كشور و مسايل مرتبط پيش رو در اين رشته كه شما را به خواندن اين مصاحبه جذاب دعوت مي كنيم :

بيژن جبيني

- خودتون رو به طور مختصر معرفي مي كنيد؟

بنده، بيژن جبيني 34 ساله، ليسانس مهندسي شيمي هستم و  حدود 15 سال است كه تمام وقت در رشته اتومبيلراني فعاليت ميكنم.در حال حاضر رئيس كميته رالي فدراسيون موتور سواري و اتومبيلراني ج.ا.ا  هستم .

- از سوابق كاري خودتون  توضيح بيشتري بديد ؟

در ابتدا به عنوان شركت كننده در هيات خراسان حضور داشتم و از سال 78 به عنوان برگزار كننده مسابقات ، مسئول پيست  و كميته ميداني همچنين مسئول كميته رالي  نيز بودم و مدتي نيز به عنوان دبير هيات در هيات اتومبيلراني خراسان فعاليت داشتم. از سال 83 به عنوان مسئول كميته رالي و طراح مسابقات رالي قهرماني كشور مشغول به فعاليت هستم.

- در مسابقات اتومبيلراني و رالي كشور مقامي هم كسب كرده ايد؟

بلي، مقام هاي مختلف قهرماني در ايران داشتم. در سال 81 به عضويت تيم ملي اتومبيلراني درآمدم و در سال 82 در مسابقات بين المللي ارمنستان با نام Adventure Tour  شركت كردم كه مسابقه خوبي نمايش داديم و تيم ما به مقام قهرماني دست يافت و در قسمت انفرادي تونستم مقام سوم را كسب كنم.

 

- شايعاتي مبني بر عدم ادامه حضور شما در فدراسيون اعم از استعفاء و اخراج به گوش ميرسه، خودتون در اين مورد توضيح ميديد؟

انتهاي سال گذشته تقاضاي عدم حضور در طراحي مسابقات فدراسيون داشتم و تمايل به استعفا داشتم كه جناب آقاي شهرياري نايب رييس محترم فدراسيون با استعفاي بنده موافقت ننمودند و قرار به ادامه فعاليت با سمت سابق (رييس كميته رالي) شد. موضوع برگزاري مسابقات بر اساس  تشكيل شوراي رالي در زمستان 88 به آن شورا واگذار گرديد كه شورا برگزاري و طراحي مسابقات رالي را به عهده گرفت و ما نظارت كلي بر عملكرد شورا در قالب فدراسيون داشته باشيم كه بنده نيز عضو شورا نيز هستم. مسابقات در حال ادامه با فعاليت شورا هست اما بخشي از انتظاراتي كه از شورا مد نظر بود محقق نشده است.

درچند سال گذشته، حداقل 86 تا 89 به مدت سه سال بنده به عنوان رييس كميته رالي همزمان  طراح مسابقه بودم و در نظارت برگزاري مسابقه نيز كمك مي كردم و كلرك  Clerk مسابقات نيز بودم كه خود چهار پست اجرايي در يك مسابقه نيز بود. گاهي نماينده تام الختيار فدراسيون در رالي و همچنين ناظر فني نيز بودم كه اين امر به علت نداشتن عوامل اجرايي كافي در مسابقات بود كه بنده امسال به علت فشارهاي وارده ، فعاليت خود را محدود به سمت فعلي كردم و تا زماني كه ابلاغ جديد از طرف رياست فدراسيون به بنده نشود مشغول فعاليت در سمت رييس كميته رالي خواهم بود همچنين در كتاب FIA  كه در سال 2010 چاپ شده (كه اسامي مسئولين ورزشي هر كشور در آن قيد شده است) اسم بنده نيز موجود است و هرگونه اخراج يا استعفا رو كاملا تكذيب مي كنم.

بيژن جبيني

 - آقاي جبيني با توجه به اينكه تخصص شما رشته رالي مي باشد، چه كمبود ها و نقايصي در اين رشته احساس مي كنيد؟

هدف ما در اتومبيلراني برگزاري مسابقات جهاني اتومبيلراني در ايران است كه به دنبال آن هستيم كه در سال 2011-2012 مسابقات اتومبيلراني جهاني را در ايران برگزار كنيم. اما هنوز تا اونجا خيلي فاصله داريم.

قبل از هز چيزي نيازمند بودجه و تجهيزات هستيم. تجهيزات مورد نياز گيت هاي Gate   مخصوص تايم گيري است در خود مسابقات رالي كه اين حداقل چيزيه كه بايد داشته باشيم و دستگاه هاي جي پي اس GPS  كه بايد بر روي ماشين هاي مسابقه نصب شوند كه بتوانيم به صورت آنلاين Online  تايم ماشين ها رو در گيت ها داشته باشيم كه بشه نتايج رو بلافاصله و بدون اشتباه در انتهاي هر تست Test  يا استيج Stage  داشته باشيم و كار ري- گروپينگ Regrouping رو انجام بديم.

بحث ديگه بودجه اندك اتومبيلراني و رالي هست يعني فدراسيون براي برگزاري مسابقات با كمبود بودجه مواجه هست و به همين دليل نتونسته به اهدافي كه مد نظر بود دست پيدا كند.اميدوارم كه با دريافت بودجه و استفاده از كارشناسان و خرد جمعي بتونيم در اين رشته ارتقا پيدا كنيم.

در كنار اين دو بايد قوانين و مسائل آموزشي رو پيش ببريم. ما در مسايل آموزشي ضعيف هستيم. بايد مباحث آموزشي و ابلاغ آيين نامه هاي جديد به ورزشكاران و تيم هاي مختلف استاني را پيگيري بيشتري كنيم تا به نتيجه مطلوب برسيم.

- با توجه به شرايط موجود امكان اين رو ميبينيد كه ايران در مسابقات اتومبيلراني به جايگاه مطلوب و قدرتمندي برسد؟

در سال 86 بود كه آقاي جان اسپيلر رو به ايران دعوت كرديم.ايشان يكي از قهرمانان رالي در دنيا به شمار مياد و نقشه خوان بسيار حرفه اي .الان هم رييس ورزش هاي موتورينگ كشور امارات متحده عربي است. توسط ايشان دوره اطلاعات آموزشي و نقشه خواني ونت برداري در حين ر.ك  را براي نقشه خوان ها و رانندگان برگزار كرديم و در جلساتي كه با ايشون داشتيم از نحوه طراحي مسابقات در سطح بين اللملي استفاده كرديم .و قوانين سال 2006  به كمك آقاي مفيدي و رحيم پور وساير دوستان ترجمه شد و در اختيار هيات ها،  تيم ها و رانندگان قرار گرفت و در ابتداي سال جاري قوانين سال 2010 را ترجمه كرديم كه بتوانيم قوانين سال 2010 را حداقل براي گروپ ان Group N  اجرايي كنيم تا شركت كنندگان ما به قوانين بين المللي آشنا شوند.در طول اين سال ها سعي شده به صورت پله اي خودمان را به سطح قوانين بين المللي نزديك كنيم كه در صورت شركت رانندگان ما در مسابقات بين المللي با رود بوك Road Book  هانيز آشنايي داشته باشند.

در سال 82 كه در مسابقات ارمنستان شركت كرديم با اينكه تجهيزات كافي نداشتند و ماشين ها نيز مطلوب نبود اما آيين نامه و قوانين و دفترچه هاي آن زمان مطابق قوانين بين المللي  و به روز بود و تلاش ما اكنون در اين راستا است.البته استعدادهاي فردي نيز داريم همانند آقاي مرنديان و مرحوم اعرابيان كه در مسابقات تركيه IRC  شركت نمودند و توانستند خوب بدرخشند و مقام دوم را كسب كنند و يا خانم وطن خواه كه در WRC  شركت كردند.

بايد به مرتبه اي برسيم كه به صورت تيمي در اين مسابقات شركت كنيم.البته شركت در اين مسابقات هزينه بسيار بالايي را مي طلبد به طور مثال چون در ايران ماشين همولوگ شده كه مطلوب مسابقات بين المللي باشد نداريم بايد ماشين كرايه كنيم.هزينه اجاره ماشين مسابقه در سطح WRC  براي مسابقه حداقل 50000 دلار است كه نيازمند وجود اسپانسرها در اين بخش مي باشيم كه بتوانيم در مسابقات منطقه اي و جهاني حضور پيدا كنيم.

بيژن جبيني

- به عنوان كارشناس اين امر فردي به عنوان پديده مسابقات رالي در ايران مد نظرتون هست؟

تمامي شركت كنندگان رالي ما به نوعي پديده اند ! به اين دليل كه اينها با هزينه شخصي و بدون هيچ كمكي در اين مسابقات شركت مي كنند و از آماتور شروع مي كنند تا به حرفه اي برسند و بتوانند قابليت هاي خودشان رانشان دهند.اما كسي كه در اين چند سال تونست جهش بسيار خوبي داشته باشه و بتونم اون رو به عنوان پديده معرفي كنم آقاي علي شيباني از تيم مازندران  هستند كه بعد از ورود به كلاس 1600 سي سي  تونسته رقيب بسيار سر سختي باشد براي افراد با تجربه اي كه قريب 20 سال است كه در اين رشته فعاليت مي كنند.

- پيشنهاد شما براي علاقه منداني كه توانايي مالي بالايي براي شركت در اين مسابقات ندارند چيست؟

پيشنهاد من براي ايندسته از دوستان اينست كه ابتدا در دوره هاي آموزشي كه با هزينه كمي توسط فدراسيون و هيات هاي استان ها برگزار ميشود شركت كنند و در رالي هاي شهري شركت كنند كه با سيستم نقشه خواني آشنا شوند و در صورت تمايل در كلاس هاي داوري شركت نمايند و در مرحله بعد اگر وسع مالي بالايي ندارند مي توانند تلاش خود را معطوف براي مطرح شدن به عنوان نقشه خوان نمايند و با راننده در مسابقات شركت نمايند و نتيجه بگيرند.

در صورت حمايت سازمان تربيت بدني و صدا و سيما براي پوشش تصويري و خبري اين مسابقات كه باعث جذب مردم و اسپانسرها خواهد شد اين رشته پر طرفدار به سمت همگاني شدن پيش خواهد رفت.

- نظر شما در مورد حضور بانوان در مسابقات اتومبيلراني چيست؟

از نظر قانوني هيچ منعي براي حضور بانوان در مسابقات اتومبيلراني وجود ندارد و بانوان مي توانند براحتي شركت كنند مخصوصا در مسابقات سرعت Race  كه تك سرنشين هستند و هم اكنون بانوان زيادي در مسابقات كشوري در حال شركت هستند و در مورد رالي نيز همينگونه است.هم اكنون در رالي بين المللي ماشين هاي كلاسيك كه از پاريس به پكن هست از ايران خواهران جليل پور در اين مسابقات شركت مي كنند كه نشان دهنده وجود فضاي كافي براي حضور بانوان در اينگونه مسابقات است.

- نظرتون در مورد فعاليت هاي هيات اتومبيلراني خراسان ؟

هيات اتومبيلراني خراسان يكي از قديمي ترين و فعال ترين استان ها بشمار مي آيد و اولين تيم اعزامي به مسابقات كشوري مربوط به اين هيات است كه از سال 77 اين امر اتفاق افتاده است كه اخذ كاپ فعال ترين هيات استاني در سال 81 نيز بر همين اساس اتفاق افتاد.هيات در چند سال اخير بسيار رشد كرده است علي الخصوص در سه سال گذشته بعد از حضور جناب اقاي رمضاني رياست محترم هيات كه در رشته هاي مختلف اعم از سرعت (محمد مهري-قهرمان كشور)موتور كراس(آقاي برزو زاده –سوم آسيا) و موتور ريس و كارتينگ (آقاي طوبي – قهرمان كشور) و رالي شهري و رالي قهرماني كشور حضور موفق و قدرتمندي را ايفا كرده است.در زمينه رالي شهري خراسان مقتدرترين از لحاظ نحوه برگزاري و تعداد شركننده در كشور است.

- حرف آخر !

هركس كه وارد رشته اتومبيلراني ميشه مخصوصا رشته رالي در هر سمت و كاري كه مشغول باشه امكان ندارد بتونه از اين رشته جدا شود و اين شامل ما نيز مي شود. اميدوارم فدراسيون بتواند از سرمايه ها و داشته هاي خود حفاظت نموده و در راستاي ارتقا اين رشته قدم هاي مثبت بردارد.

 



تاريخ : سه شنبه 5 مرداد1389 | 6:32 | نویسنده : مهدی
شوراي رالي فدراسيون موتور سوراي و اتومبيلراني قوانين جديد مربوط به مسابقات رالي قهرماني كشور (رالي سخت ) را تدوين نمود.اين قوانين براي اولين بار در مسابقه رالي تهران (ملارد ۸۹) اجرايي گرديد.

 

حوادث رالي در ايران

 

اين تغيير قوانين كه شامل تغيير در گروه بندي مجدد REGROUPING و زمان بندي TIMING مسابقه بود بر اساس همگام شدن قوانين فدراسيون با قوانين بين المللي است و از آنجايي كه اخيرا رانندگان رالي سخت كشورمان در مسابقات بين المللي نيز حضوري جدي تر از قبل نشان داده اند اين نياز محسوس تر نيز ميشود كه قوانين و تجهيزات به روز در كنار آموزش هاي مدرن در خدمت رانندگان اين ورزش پر طرفدار در كشورمان قرار بگيرد.

دوستان علاقه مند براي دريافت آيين نامه جديد مسابقات رالي قهرماني كشور بر روي لينك زير كليك نمايند :

آيين نامه جديد قوانين مسابقات رالي سخت



آمار بازدید سایت